2017年10月12日木曜日

北欧の香り・Memory of《AAMU》by Finnish brand LUMI


I recognized the Finnish brand LUMI for its luxury leather accessorie at Inrerior Lifestyle Tokyo 2017. In the booth, candles and skincare products were also displayed. Their scents made me imagine the Nordic landscape.

AAMUis a Finnish word which means"morning". The invigorating scent is still memorable for me.




And yesterday, I found this article of Wallpaper .



https://www.wallpaper.com/gallery/lifestyle/bites-wallpapers-pick-of-the-latest-grooming-food-and-technology-goings-on-2017#211307



LUMI bags has already been launched in Japan. According to the Japan sales agent, their scent and skincare products will be on sale next year.



6月のインテリアライフスタイルショーでそのモダンでエシカルなバッグデザインに魅かれ注目していた《LUMI》。同時展示されていた「朝」「白夜」といったネーミングのキャンドルやスキンケア商品も香りが印象的で記憶に残っていました。まだ訪れたことのない北欧の風景が香りからイメージできたのです。

昨日のWallpaperの記事でも”It promotes the idea that scent can be used as a tool to conjure memory from a specific place or time,

とありましたが、まさにこうした北欧独特の香りのプロダクトはこのブランドならではのイメージを一層立体的に伝えてくれます。日本では既に公式ウェブサイトもあり、バッグも販売が始まっています。香り商品は来年になるとか。待ち遠しいです。




参考情報


LUMI 日本公式ウェブサイト

http://lumi-japan.jp



フィンランド発《LUMI……At Interior Lifestyle Tokyo 2017

2017, 6, 16   sawaroma

http://sawaroma.blogspot.jp/2017/06/lumikeiko-at-interior-lifestyle-tokyo.html



東京にて、sawaroma より。

…written by SAWAROMA

at Tokyo.



0 件のコメント:

コメントを投稿